Yoga Set: Fortryllende Smuk Kriya

Instrukser

  • Tune in med Adi Mantraet – Ong Namo Guru Dev Namo 3 gange for at begynde din praksis.
  • Opvarmning – Vælg en sekvens som solhilsen for at forberede kroppen til denne kraftfulde yoga sæt.

    YOGA SÆT

    Formålet med dette sæt er at gøre dig fortryllende smuk. Denne korte kriya kan forvandle dig til en anden person. Du øger din skønhed, fysisk og mentalt. Mange af os har mistet kontakten med essensen af skønhed, som kommer fra en god fysisk tilstand. Det er sjælens udstråling der skinner igennem den fysiske fremtoning. Denne serie hæver dig til et niveau af bevidsthed, hvor du kan mærke og sætte pris på den fornyede energi. Det gør at du får lyst til at meditere.

1. Rygsøjle Flex Variation. Sid på hælene i Rock Pose. Sæt håndfladerne fladt på jorden uden for knæene, lidt fremad. Stræk halsen opad, ret ryggen. Du skal se ud som en af de små buddhistiske tempel løver. Begynd at bøje ryggen til sin maksimale kapacitet, hold albuerne lige. Indånd, flex fremad, udånd kraftigt, flex bagud. Hold en jævn rytme. Du vil få sved på panden og rygsøjlen vil blive varmet godt op. Fortsæt i 3 minutter.

Denne øvelse renser blodet, styrker hele nervesystemet og vil spare dig for ryg og skulder smerter. Gå straks videre til den næste øvelse.

 

2. Yoga Mudra. Bliv i Rock Pose, Placer hænderne ved nederste del af rygsøjlen, håndfladerne vender opad. Stræk armene og løft dem så højt op som du kan. 2 minutter. Indånd, udånd, slap af.   

Denne øvelse sætter gang i cirkulationen og dermed skønheden i dine kinder, så du slet ikke får brug for kosmetik.

 

 

3. Benløft. Sid med benene lige foran, hælene samlet. Placer håndfladerne ned ved siden af kroppen, en smule bagud ved hofterne. Løft benene langsomt til 60 grader og hold dem der. Undgå at læne dig bagud. 3 minutter. Indånd og udånd 2 gange.

Denne øvelse strækker iskiasnerven og hjælper med at lindre hovedpine. Gå straks videre til den næste øvelse.


4. Med kroppen i samme position som #3, bringer du knæene op til brystet. Afbalancer kroppen, hold fødderne 15cm fra jorden. Begynd Breath of Fire i 2 minutter. Indånd, udånd, slap af.

Denne øvelse renser blodet med 50 kraftige gentagelser af Breath of Fire. Så længe vejrtrækningen er kontinuerlig, renser det lungerne og stimulerer livskraften, så du kan bevare din ungdom og din power.

5. Stræk benene lige ud foran dig og tag fat i tæerne. Albuerne er helt strækte. Forlæng rygsøjlen helt, og lav Nakke lås. Luk øjnene, og lad opmærksomheden hvile i det 3. øje (punktet mellem øjenbrynene). Tryk hårdt på storetåes neglen. 2 minutter.

6. Bevar den samme position som #5, og begynd at chante mantraet HUM. Det betyder; VI. Lyden er kontinuerlig. Dette hjælper dig med at komme ud af individuel smålighed og spændinger. Det renser lungerne og skaber en sådan stimulerer livskraft, således at du kan bevarer din ungdom, kraft og styrke. Tid er uspecificeret.

Øvelse 5 og 6 stimulerer de to mester kirtler af vores blod- nemlig leveren og milten. Hvis du kraftigt holder presset på tæerne og koncentrerer dig om at holde stillingen, vil du kunne se farver og andre visuelle effekter. Det er kun en oplevelse, så prøv dig frem.

© The Teachings of Yogi Bhajan

Sættet er fra I AM A WOMAN Creative, Sacred, Invincible

May The Long Time Sun Shine Upon You, All Love Surround You, And The Pure Light Within You, Guide Your Way On…

SAT NAM

Nickoline

Ps. Ønsker du at følge med mig på video kan du klikke lige HER