Meditation for Selvtillid og Udstråling ♡

Meditation er det mest effektive redskab til at kunne hvile i dig selv. Det åbner dit hjerte og slukker for negativiteten og egoet. Det aktiverer dit beroligende nervesystem så du kan få en følelse af indre fred og din indre glød kan få lov at boble frem.

Med andre ord meditation stilner dit sind, så du kan høre din egen indre visdom hviske.

“Why is meditation essential? By meditating we take our garbage out”. - Yogi Bhajan

Meditation lægger en dæmper for angst, frygt og det at være bange for hvad andre tænker,.

Det første redskab jeg lærte da jeg besluttede mig for at nu skulle det være nok med at lade frygten og min evige usikkerhed på mig selv styre kursen. Jeg var færdig med at lade mig passe ind hvor jeg egentlig ikke havde lyst, af frygt for hvad andre ville tænke om mig.

Mediation kan beskrives som en måde hvor du slipper dig selv fri på, fordi du lærer at hvile i dig selv for den du er og stå ved den du er. Dit autetiske, smukke og sårbare jeg træder frem.

Meditation er både næring for din krop og din sjæl. Vi hører tit om hvor vigtig kosten er fordi det vi spiser skal kunne nære os. Men der er noget andet meget vigtigt vi har glemt, som også er med til at nære os og det er ilt. Hvis ikke vi får ilt kan vi ikke leve.Ilt er vores næringsstof.

Vores åndedræt er vores vigtigste næring til krop, sind og sjæl. Åndedrættet er både noget vi kan gøre bevidst og selvom vi ikke er bevidst om det bliver det automatisk gjort for os. Ånd betyder spiret og det er ikke nogen tilfældighed at du med åndedrættet forbindes med din sjæl og forsyner dig selv med livskraft, prana.


Sådan starter du med at meditere

Find et stille og roligt sted du kan sidde uden at blive forstyrret.

Placer en lille pude eller et foldet tæppe under dig. Den mest behagelige stilling at sidde i er når dine hofter er højere end dine knæ.

Sæt en timer til 5 minutter. Det at have sat tid på, gør at dit sind falder mere til ro.

Lad dine hænder hvile på dine knæ, med håndfladerne nedad.

Forlæng din rygsøjle og før dine skuldreblade nedad, langs ryggen.

Luk dine øjne. Fokuser på dit naturlige flow af dit åndedræt. Læg mærke til den blide udvidelse og kontraktion af din mave.

Mærk flowet af luften ind igennem dine næsebor og den ændring din krop laver for hvert åndedræt.

Start med at diregere din opmærksomhed hen på de små mellemrum ved hver ind- og udånding.; pausen mellem indåndingen og udåndingen, mellemrummet mellem udånding og indånding. Forbliv helt og aldeles tilstede med din vejrtrækning.

Når tanker opstår, undgå at dømme dem. Målet er ikke at bliver fri for tanker. Tillad dem at være tilstede uden modstand, undgå at identificere dig med hvad der foregår oppe i hovedet. Vær observatøren af dine tanker.

Prøv at se om du kan, med din opmærksomhed, skabe mere plads imellem dine tanker. Bliv her. Træk vejret. Vær til stede.

Når dine 5 minutter er gået, bringer du dine hænder sammen foran hjertet, og udsender taknemmelighed til alt du har i dit liv.

Gentag for dig selv, det helligste af alle mantraer: tak, tak ,tak.

Åben dine øjne, og forvandel dine læber til et lækkert smil.

Sæt tid af hver dag til dette. Med tiden øger du længden af meditationen hvor du sidder i stilhed. Indtil du er komfortabel med 20 minutter hver evig eneste dag.

At fastholde en meditations praksis, vil gøre en kæmpe forskel i dit liv. Det gjorde med sikkerhed for mig.

Sat Nam
Kærligst
Nicoline

Commit med din kommentar: Hvad gør meditation ved dig? Og hvor tit vil du meditete? Del det med mig, nedenunder.